Workout & Challenges

Tak więc podczas codziennych ćwiczeń nagle coś mnie tchnęło żeby napisać tego posta. Ostatnio bycie fit jest bardzo popularne, chyba nie trzeba się zastanawiać dlaczego! Dzięki temu jesteśmy... no cóż - na pewno zdrowi. Szczęśliwsi. Czujemy satysfakcję. Nie grozi nam nadwaga i rzadziej chorujemy. Tak więc, ćwiczenia to nic więcej jak sama przyjemność i korzyści. Przedstawię tutaj trochę moich ćwiczeń, ale też ogólnie - to, co można robić podczas popołudniowych ćwiczeń. Warto też rozciągnąć się trochę rano, żeby dobrze i pozytywnie zacząć dzień.

1. Rozgrzewka
Na początek 10 minut rozciągania. Zaczynam od głowy, później ręce, biodra. Następnie skrętoskłony, krążenia tułowia, dowolne ćwiczenia w staniu. Pamiętajcie, żeby dobrze rozgrzać barki i kręgosłup.
Następnie przechodzimy do pogłębionego przysiadu (rozciąganie szpagatu). Nie będę opisywać ćwiczeń, bo są one świetnie przedstawione tutaj:

2. Siłka

Brzuszki
Najbardziej opłacalne są tzw "półbrzuszki". W internecie znajdziecie mnóstwo challenge'ów. Proponuję na początek robić ok 20 dziennie, po kilku dniach zwiększać liczbę. Podczas moich ćwiczeń wykonuję ok 300. Aby utrudnić zadanie (czyt. lepsze efekty!) unieś nogi do góry, zegnij. Oprócz tego możesz też wykonać inne ćwiczenia na brzuch:




Przysiady
Chyba moje ulubione. Działają na mięśnie pośladków i ud, dają największe efekty. Oczywiście pod warunkiem, że są wykonane prawidłowo.
Najlepiej opisała to Kasia z www.hellozdrowie.pl :

" - proste plecy, nogi ustawione na szerokość bioder lub barków, w zależności od mobilności w stawach;
- przysiad wykonujesz do momentu, w którym między łydką a udem pojawi się (mniej więcej) kąt prosty (ale to tylko jedna z możliwych wersji przysiadu);
- schodząc do dołu, pilnujesz, by ściągnąć łopatki oraz by kolana były ustawione na równi ze stopami, kolano w przysiadzie nie powinno przekraczać linii palców u stóp (choć i tu w zalezności od długości goleni zdarzają się wyjątki);
- zaczynasz od cofania bioder (pomocne na początku może okazać się krzesło ustawione za tobą);
- kiedy jesteś w górze, mocno napinasz pośladki, wypychając miednicę odrobinę do przodu."


Tutaj też nie można od razu zaczynać z wielką ilością. Nawet, jeśli mamy siłę, nie można pierwszego dnia zrobić 100 przysiadów, bo mocne zakwasy gwarantowane. Jeśli zrobicie to stopniowo, zakwasy będą o wiele mniejsze lub nie będzie ich w ogóle. Osobiście polecam Squat Challenge:





Plank - deska

 To ćwiczenie nie tylko na mięśnie ale i na samozaparcie i siłę woli. Działa na mięśnie mięśnie brzucha - skośne i poprzeczne, mięśnie ramion, ud , klatki piersiowej. 

Z pozoru proste, ale daje naprawdę duże rezultaty i wcale nie jest takie łatwe. Tak jak mówiłam - ćwiczymy siłę woli. Jesteś w pozycji deski, jeszcze 30 sekund, opadasz z sił i walczysz ze sobą, czy poddać się czy zrezygnować. Radzę - wytrzymać. Satysfakcja, że wytrzymało się jeszcze te kilkanaście sekund jest bezcenna :')
Ważne jest też, aby wykonywać ćwiczenie poprawnie, inaczej nie będziemy mieli efektów, jedynie ewentualnie ból kręgosłupa. 




Z tym ćwiczeniem też nie wolno przesadzać. Jeśli ćwiczenie będziemy wykonywać stopniowo i przede wszystkim regularnie, z pewnością zobaczymy efekty. Najlepiej postępować według harmonogramu Plank Challenge:




3. Muzyka!
Nie wyobrażam sobie ćwiczyć bez dobrej muzyki. Zawsze korzystam z aplikacji Spotify, znajduje się tam mnóstwo playlist do ćwiczeń.
Moja ulubiona piosenka - Shots&Squats - Vigiland idealnie nadaje się właśnie do przysiadów.
Fletcher - War Paint - do brzuszków
Hold My Hand - Jess Glynne - do deski

Najczęściej puszczam playlistę "Fun Workout", wszystkie moje ulubione piosenki do ćwiczeń się tam znajdują.




Chyba przedstawiłam już wszystko co mi leżało na sercu. Pamiętajcie, że ćwiczenia nie mają być obowiązkiem, do którego się zmuszamy. Mają być przyjemnością, sposobem na odstresowanie się, wytchnieniem po całym dniu.  Naprawdę spróbujcie, nie pożałujecie!



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

You can also find me:

INSTAGRAM     |     PORTFOLIO     |     MAXMODELS     |     LOOKBOOK



7 comments:

  1. Fajnie opisane ćwiczenia :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne ćwiczenia ^^ Ja zaczynałam ćwiczyć, ale zawsze po kilku dniach koniec xd

    zuzublog.pl [KLIK]

    Mój kanał na YouTube [KLIK]

    OdpowiedzUsuń
  3. O szukałam takich ćwiczeń! :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkie ćwiczenia nie są trudne, bo większość z nich kiedyś wykonywałam i pamiętam że pomagają :)

    crejzzzooll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja podjęłam się wyzwania z przysiadami :) na razie jestem w połowie mam nadzieje ze wytrwam:)
    pozdrawiam cieplutko :)) 
    woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam te ćwiczenia z pierwszej grafiki :)

    OdpowiedzUsuń

* Dziękuję za każdy komentarz, to bardzo motywuje do dalszej pracy!
* Proszę nie spamować linkami, jeśli komentarz jest wartościowy z pewnością wpadnę na bloga ;)

Obsługiwane przez usługę Blogger.
 

Obserwatorzy

Nie możesz zaobserwować mojego bloga? Kliknij tutaj - KLIK


Bloglovin followers

Follow

Wyświetlenia



Instagram


Archiwum wpisów

Translate

Cooperation

Contact: m.borowiecka2000@gmail.com